如今的事

以下的:可能又是作者的虚拟


有史以来第一次觉得自己的感情有如粪土。不被珍惜,连怜惜的价值都没有。与其让你知道,早知就不表露自己的心意。被别人踩在脚底下的滋味,我已慢慢的习惯。

等待,有如活在人间地狱,纠缠的折腾令我难以呼吸。就那么一刻,我希望一切能静止。我不想感觉,因我只感觉到痛;我不想想,想的都是你悲伤的背影;我不想看,我眼里已容不下第二个人;我不想听,你的声音会令我心疼的想死。能拯救我的,由始至终你很明白这角色非你莫属。你的沉静,已是对我最残忍的折磨。

每次与你说话,我的感触变特别深,灵感特别多。写出来的都是一群稀里哗啦的废话。别人还以为我中了风,突然那么爱忧郁起来,写的文章也特别的伤感。也不知我是天才,还是笨蛋。

你明白为何我时常强颜欢笑吗?因为我不想让你看到我的伤,怕你不再与我说话。心里有数不清的问题,时时刻刻都情不自禁的想透露给你听。可是,我没必要问你,你表明得很清楚,我无需再让自己伤心一次。原谅我,我不是不想说,请让我留下这小小的自尊;我很痛,真得很痛。

开始喜欢静,喜欢夜晚,喜欢一个人听音乐。自闭也好,自暴自弃也好,我就是喜欢;因为,这是我唯一能与你在心里一起度过的时刻。。。

Share:

11 kissed Nicole

  1. 缘分未到,不能强求。缘分到了,逃也逃不掉!

    ReplyDelete
  2. 我和你一樣﹐愛上不應該愛上的人。
    也習慣了黑夜帶給我的寧靜和失落感。

    只是想跟你說﹐
    世界上絕對不只有你這麼一個孤單的人﹐
    也許在世界的某個角落﹐
    有個一樣孤單的男人等著 (不是指我自己啦﹐我是女生)

    self pity, like extravagance,
    is an indulgence.

    maybe its time to wake up and smell the roses =D

    ReplyDelete
  3. hm... if only i knew wat to comment

    ReplyDelete
  4. aiyo... bao bei... dun be so sad la... i wanna cry di... sob sob; cos... i'm lonely enuff... keke

    ReplyDelete
  5. its so sad Nicole! I can 'feel' your sadness. Life is not always fair. You're a good person, I am sure you will meet someone who is caring, cute and cuddly (3Cs).

    You have to move on, let it remain a good memory of both of you. You're a strong girl, you always get what you want.

    ReplyDelete
  6. so emotional......

    ReplyDelete
  7. Hi leng lui.....how are u???

    ReplyDelete
  8. sometimes, it's good to say out whatever kept inside your heart to someone who u really wish to share with.. of course if possible ... to the right person and to the one u wish to tell (him or her) and u will never know what will appear to the result of that....remember this.. as i told u many times, 想爱就要学会放手,不然再多努力也没有用。。 敢爱就要敢倾诉, 敢面对。你永远不可能会知道结果若你不去追求。表白后,至少你不觉得遗憾和对得起自己。and most of the time, the one might say out something that u feel it's against what u think and bcos of that u face-on and act happily. That shouldnt be the case and is not the right decision.

    ReplyDelete
  9. can someone translate pls ...=(

    ReplyDelete
  10. wha-... i can only read "ren".
    thank u kindergarden.

    ReplyDelete
  11. Nic, life is short, must learn to enjoy everyday to the fullest. Stay happy.

    ReplyDelete